niedziela, 31 maja 2020

Jednorożec malowany gąbką



Jesteśmy na etapie jednorożca i unicorna. Głównie uwielbia je moja 6-latka, ale 2-letni Sebastian też się zainteresował:) Przygotowanie szablonu zajęło mi chwilę czasu, ale zabawa potem była świetna! 


Przygotowanie

Do wykonania jednorożca malowanego gąbką potrzebne będą:
  • kartki (białe lub kolorowe, ja użyłam kartek z drukarki i z kolorowego papieru);
  • farby plakatowe (akwarela może dać mniej wyraźny efekt);
  • szablon (można przygotować własnoręcznie, poniżej podpowiadam, jak to zrobić);
  • pocięta gąbka "zmywak";
  • stara szczoteczka do zębów;
  • pędzelki do nakładania farby, nożyczki, nożyk do tapet.


Przygotowanie szablonu

1. Znalazłam darmową kolorowankę do druku w Internecie i wydrukowałam ją.
2. Wycięłam jednorożca (w sumie 2 szablony robiłam).
3. Przerysowałam kontury na tekturę (z bloku rysunkowego), żeby szablon był sztywniejszy.
4. Wycięłam jednorożca z tektury za pomocą nożyka do tapet. Pod tekturę podłożyłam drewnianą deskę do krojenia, żeby nie zniszczyć blatu. Można użyć nożyczek, ale ciężko się nimi wycina drobne detale z tektury. 


Zabawa

1. Dzieciaki dostają kartki, na których będą malować.
2. Kawałek gąbki malują wybranym kolorem.
3. Przykładają szablon i dociskają gąbkę. Można użyć kilku kolorów na kilku gąbkach.
4. Potem albo pryskają inną farbą (przy użyciu starej szczoteczki do zębów), albo ściągają szablon i wtedy pryskają.

Ogólnie zabawa świetna. Zajęła nam ok. 30 min. (30 min. spokoju!!!!!!:)), przy czym wycięcie szablonu itp. zajął mi ok. 20 min. Niestety, mieliśmy końcówkę farb. Następnym razem zrobimy różowo - żółtego jednorożca na czarnej kartce popryskanego białą farbą.











2 komentarze: