piątek, 3 lutego 2017

Kolorowe mopy z włóczki

Kolorowe mopy z włóczki


Wybieramy się jutro do znajomych, którzy mają synka w wieku mojej córeczki (3,5 roku). Postanowiłyśmy z Natką własnoręcznie zrobić mu upominek. A ponieważ smyk lubi sprzątać - wymyśliłyśmy mopa z włóczki i zużytych butelek po soku.


Sprzątanie od najmłodszych lat - prosto i szybko

Do wykonania mopów (dwóch, bo jeden dla kolegi, a drugi dla Natalki) użyłyśmy:
  • 2 pustych i umytych butelek po soku;
  • 2 włóczek (akurat miałam gdzieś tam nowe włóczki, z których nie korzystałam, ale równie dobrze można użyć włóczki ze starych swetrów albo nawet zużytych kolorowych gazet)
  • kleju
  • nożyczek.


Najpierw 4 nacięcia w dolnej części butelki. Wymagało to trochę siły (plastik był dość twardy), dlatego zdecydowanie musiałam to zrobić ja). 




Następnie powycinałyśmy (teraz już wspólnie) paski włóczki mniej więcej równej długości (ok. 40 cm). Złożyłyśmy je na pół i po prostu wcisnęłyśmy w wycięte otwory. Na koniec posmarowałyśmy dolną część butelki klejem i po prostu luźno owinęłyśmy włóczką (żeby było ładniej). Nie trzeba było bardzo ściśle owijać. Z przerwami też całość ładnie się prezentuje. 

No i wyszedł mop. Jeśli włożymy do środka jakiś patyk i solidnie go usztywnimy - to będziemy mieć mop "standardowych rozmiarów".













Bliźniacze mopy

Oczywiście, trzeba było zrobić 2 mopy. Podział był oczywisty dla mojej córki: czerwony dla niej, niebieski dla kolegi. Mam nadzieje, że zabawa będzie udana;) A ja przy okazji pozbyłam się dwóch pustych butelek, wiec już zaczęłam sprzątać. Nie będzie mi też szkoda wyrzuć dziecięcego mopa, gdy się zużyje :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz