sobota, 5 listopada 2016

Magiczne Pudełko - co jest w środku?


Pogoda dzisiaj nie zachęcała do spacerów. Nie zachęcała nawet do jednosekundowego wyjścia z domu. Starsze dziecko wstało o 7:00, młodsze jeszcze spało. Na szybko musiałam wymyślić jakąś nową zabawę, żeby uratować ciszę w domu - i sen młodszego Maleństwa:) I wyszło MAGICZNE PUDEŁKO...

Dlaczego Magiczne Pudełko? Nazwę zaproponowała Natka. W czasie zabawy co chwilę wyciągała z pudełka jakiś nowy przedmiot. Oczywiście, córeczka doskonale wiedziała, że przedmioty wkładam tam ja, sama jej o tym powiedziałam. Żadnej magii tu nie ma. Ale... jakimś cudem dzięki tej zabawie magicznie utrzymałam względną ciszę w domu przez ok. 40 min. Dla mnie to magia:)



Zasady zabawy

Zasady są bardzo proste i pewnie wszystkim znane z czasów dzieciństwa. Po prostu jedna osoba (np. rodzic lub rodzeństwo) wkłada do pudełka różne przedmioty. A druga osoba (dziecko) wkłada rączkę w "trawiastą" przestrzeń i zgaduje, co jest w środku. Jeśli zgadnie - wyciąga przedmiot. Może grać więcej osób. Wtedy ten, kto ma więcej fantów, wygrywa. Ja bawiłam się tak przy użyciu koca. Ale z Natką postanowiłyśmy wykorzystać do tej zabawy niepotrzebne pudełko, trochę kolorowego papieru oraz klej. 


Co zrobiłyśmy z pudełkiem?

Najpierw obcięłyśmy pewną jego część (było za wysokie) i bliżej dolnej krawędzi wycięłyśmy dziurę o wymiarach ok. 15 cm x 5 cm. Starałam się, żeby jak najwięcej rzeczy wycinała Natka. Ale przy ozdobach Myszka spasowała. Stwierdziła, że będzie przyklejać. I przyklejała rewelacyjnie, co sprawiało jej dużo radości:) A to najważniejsze, prawda?

Po zrobieniu dziury obkleiłyśmy pudełko kolorowym papierem pakownym (jak najtańszym). Zakleiłyśmy dziurę, więc musiałyśmy ją jeszcze raz w papierze pakownym wyciąć. Z odciętej na początku części pudełka zrobiłyśmy ustawione pod kątem wieczko (żeby dziecko nie widziało z góry, co jest w pudełku). Ale jeśli macie pudełko o odpowiedniej wysokości, to nie trzeba kombinować, tylko po prostu je zamknąć.






Trochę ozdób

Jako ozdoby zrobiłyśmy balony, chmurkę, słońce, kwiat i trawę. Wszystko trójwymiarowe:) 

Jak zrobić balony i chmurkę? 

Wystarczy wyciąć z papieru 3 serca i zgiąć (ja wycinałam na już zgiętym papierze). Następnie przyklejmy połowę pierwszego serca do pudełka, drugą połowę pozostawiamy "w powietrzu". Bierzemy drugie serce i doklejamy do tego pierwszego (i znowu połowę zostawiamy "w powietrzu"). A na koniec bierzemy trzecie serce i doklejamy do drugiego i do kartonu. Na koniec rysujemy sznurki. Tak samo postąpiłyśmy z chmurką.









Jak zrobić słońce, kwiat i trawę?

Słońce: wystarczy do kawałka grubej tektury przykleić promienie, a na koniec - żółte kółko. Promienie są dzięki temu "w powietrzu". Kwiat: do tektury płatki i kolorowe oczko. Listek także na tekturze. Trawa - nacinamy kawałek zielonego papieru kolorowego miejsce przy miejscu i przyklejamy. My przykleiłyśmy jeden taki kawałek od góry, a drugi od dołu. Dzięki temu jeszcze mniej widać, co jest w środku.






Tego rodzaju dekoracje można też wykorzystać na opakowanie prezentu, albo na zrobienie pudełka na zabawki:)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz